Alla inlägg den 21 mars 2007

Av Vilhelmina - 21 mars 2007 16:08

Jag är trött. Jag var hos psykologen igår och det var ett väldigt jobbigt möte. Jag hann knappt mer än sätta mig i soffan innan tårarna forsade och jag hulkande sa att jag saknade Henrik. Jag vet egentligen inte om saknar är rätt ord, Henrik och jag umgicks ju inte direkt, men jag hittar inget bättre ord. När jag kommer att tänka på Henrik – och det gör jag ju då och då, det gjorde jag även innan han försvann – så är det just saknad jag känner i bröstet. Vetskapen att jag inte kan lyfta luren och ringa honom. Inte för att jag gjorde det så värst ofta, men MÖJLIGENHETEN fanns ju där. Vi pratade om skuld, om press, om band, om känslor. Hon ställde helt rätt frågor och jag svarade som om jag nästan var i trans. Jag visste svaren, fastän jag aldrig ens reflekterat över att det var ett problem. Jag svarade och i samma sekund som orden hoppade ur munnen på mig blev jag förvånad – är det så det är? Ja, det är det ju.Efteråt träffade jag Priscilla och Nigel och vi pratade om freeholdet i huset i Crystal Palace. Jag var så trött emotionellt efter terapin att jag nästan somnade mitt i mötet. Jag gäspade kontinuerligt på vägen hem och väl hemma kollade jag bara mailen snabbt och sen dök jag ner i badet, pratade med Mark och gick och la mig. Stackarn hade tvättat hela dagen och hade en hög som han ville gå igenom med mig för han var osäker hur han skulle tvätta det men jag bara vände och sa nej, förlåt älskling men jag orkar inte titta på det där ikväll! Idag ringde han och sa att om vi gick igenom det nu så kunde han tvätta om det var något jag behövde för Sverige? Bless him! Och sen hade han varit så bra och bytt byxorna åt mig som jag hade köpt fel storlek i. Inte nog med det, sen hade han gått till Accessorize och köpt en svart pashmina sjal till mig för att använda tillsammans med en klänning som jag köpt nyligen. "And I thought you might need a black scarf for the funeral?" Sweetpea!!Imorgon flyger jag till Sverige och på fredag är det mormors begravning. Alla här i England är helt förstummade över att hon dog den 15 Februari men begravingen inte är förrän nu. I England begravs man oftast väldigt snabbt efter dödsfallet. Det ska bli skönt att spendera lite tid hemma hos mamma och pappa faktiskt. Provköra pappas nya bil, promenera bort till Skärholmen med mamma, gå runt på tomten och minnas alla lekar jag hade som barn. Back to the roots.

Skapa flashcards