Direktlänk till inlägg 25 februari 2007

Randiga eller blommiga?

Av Vilhelmina - 25 februari 2007 12:20

Det var stor panik i lördags – jag satt på IKEA, på en bänk som de lyckligtvis nog placerat precis där det tyget jag debatterade med mig själv om huruvida jag skulle köpa eller inte. Jag hade varit så inställd på att ha blommiga gardiner, typ Cath Kidston i köket och så kommer IKEA och har de här snygga RANDIGA gardinerna! Så kan de ju inte göra! Jag ringde runt till mina svenska vänner – endast svenskar skulle ju förstå dilemmat; om jag säger till Helen ”typical Swedish farmhouse style” så förstår hon inte alls vad jag pratar om, men en svensk ser dalahästarna och kökssoffan i furu. Varken Emma, Lottie eller Linda var hemma och jag skulle precis ringa Marta när Lottie ringde tillbaka. Ah, jag är räddad!Lottie sa att jag skulle köpa det randiga tyget, IKEA är ju trots allt så billigt att man kan köpa det nu och sen om nåt halvår kan byta till Cath Kidston om jag nu inte blev helt nöjd. Sagt och gjort. Randiga Berit blev det och jag är glad! Hem och sy sy sy! Jag borde verkligen sy mer. Varje gång jag tar tid och släpar fram symaskinen blir jag så glad. Jag sydde två längder och sedan en kappa som går tvärs över. Sen var det bara att övertala Mark att han inte alls var trött efter jobbet och ville gå och lägga sig eftersom han skulle upp tidigt nästa morgon. Han ville visst borra upp gardinstången kvart i nio på kvällen… Efter lite trugande gick han med på det och gick ut i garaget för att hämta borrma’n. Vi mätte och fixade var den skulle sitta och Mark kollade med sin mätare om det gick några elledningar där vi skulle borra. Det gjorde det inte, inte DIREKT under i alla fall, men väldigt nära… Det slutade med att jag stod stationerad vid elskåpet beredd att slå av huvudbrytaren med tydliga instruktioner vad jag skulle säga till SOS operatören och ficklampan i handen så att jag kunde se plus att vi gick igenom grunderna för resuscitation, 2 breaths till 30 compressions, nya riktlinjer, det är inte längre bara 15 compressions utan 30. Hur man ska kunna räkna så mycket när man är stressad med en döing är mer än jag förstår, men man fixar det väl på nåt sätt. I alla fall, för att göra en lång historia kort så borrade han aldrig i nån elledning som tur är. Jag sa till honom att 4 döda inom så kort tid hade jag nog inte fixat. Nu är gardinerna uppe och jag är glad! Jag måste stryka dem först, men det får jag ta idag. Mamma och pappa kommer snart, de har just twittrat att de är mitt i kanalen och det betyder att det inte är många timmar tills de kommer hit. Åh det ska bli så kul! :-)(Bakgrundsmönstret är Faded Flowers från just Cath Kidston.)

 
 
EvaP

EvaP

25 februari 2007 18:28

"Det slutade med att jag stod stationerad vid elskåpet beredd att slå av huvudbrytaren med tydliga instruktioner vad jag skulle säga till SOS operatören och ficklampan i handen så att jag kunde se plus att vi gick igenom grunderna för resuscitation" --> det gav mig dagens mest underbara skratt och jag fnittrar fortfarande.

Puss på dig, Darling Vilhelmina!

http://monkeytoys.com/evasfotodagbok

 
Ingen bild

nisan

26 februari 2007 09:19

snygga gardiner! (Jag har också gardiner i det tyget) :-)

 
Ingen bild

Anni

26 februari 2007 15:34

Ni är galna! ;-) Snygga gardiner hur som helst. Med livet som insats...

 
Ingen bild

Gardiner i all ära.Mamma Maj

26 februari 2007 16:07

Randigt: typiskt svenskt.
Blommigt: typiskt engelskt.
Det går fler tåg.

 
Ingen bild

Louise

28 februari 2007 18:22

Oh, så fint! Var kommer hyllan till höger om fönstret ifrån? Jag behöver precis en sådan (om den inte är alltför bred...?)!

 
Ingen bild

Vivi

1 mars 2007 09:59

Louise, Jag vet faktisktiskt inte vart den kommer fran. Jag har for mig att den satt i en av garderoberna i Wimbledon nar vi flyttade in och sen tog vi med oss den nar vi flyttade ut. Det ar bara en vanlig trahylla dock sa du kan nog hitta liknande pa IKEA. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vilhelmina - 11 maj 2007 22:52

Jag tror det här var sista inlägget på Bloggagratis förresten. Jag är så less på att tjafsa med redigering av inläggen och jag är övertygad om att jag kommer välja en av de andra två.     Min gissining är att det blir wordpress så bokmärk den. Vi se...

Av Vilhelmina - 11 maj 2007 22:45

Någon som minns kåljärparna man fick i skolan? Jag tyckte faktiskt om dem, och när jag såg att Mark tagit ut köttfärsen ur frysen tänkte jag att jag skulle göra det ikväll. Jag googlade kåljärpar när jag kom hem eftersom jag inte hade en susning hur ...

Av Vilhelmina - 8 maj 2007 21:58

Jag svängde ihop ett paket snabbnudlar, precis sådana som vi åt så gott som dagligen i Afrika och guud vad de smakade ambulans! Jag fick direkt visioner om stranden i Sidi Ifni, Marocko. Det var soligt, Mark och Jules sprang ner till stranden och jag...

Av Vilhelmina - 6 maj 2007 14:42

Jag fick ett tips av söta Lena att Wordpress är en bra dagbokstjänst. Jag registrerade mig där och första intrycket var att det var lite fippligt och bökigt, men efter en stund fick jag grepp om vad allt var och den känns väldigt bra. Bättre än Blogg...

Av Vilhelmina - 6 maj 2007 13:36

Efter Lena's tips på Blogger om Wprdpress har jag precis registrerat en domän där http://vilhelmina.wordpress.com/ för att se om de är bättre än Bloggagratis och Blogger. De har en facility som jag gillar; man kan lägga till flera undersidor med ...

Ovido - Quiz & Flashcards