Alla inlägg den 8 februari 2007

Av Vilhelmina - 8 februari 2007 15:44

Jag är hemma från jobbet idag, insnöad. Ja, det är ju hela 3,5 cm snö här ute så inga tåg går och alla tunnelbanelinjer är försenade. Vägarna är igenblockerade och halva London har stannat. Nej, riktigt så illa är det väl kanske inte, men nästan! Jag tycker det är för komiskt hur de får panik för minsta lilla snö i det här landet. Mark hojtade imorse att jag måste ta på mig gympaskor idag för det är så halt ute! Älskling, jag är svensk, jag vet vad man ska ha på sig i snöväder…! Jag är hemma eftersom min chef också är hemma och det är inget akut på jobbet som måste göras. Jag kan ta det imorgon istället. Då har ju snön smält bort… Här hemma har jag varit väldigt duktig, jag har tvättat, tagit hand om torr tvätt, städat i garderoben, städat the comfort room och ätit nudlar. Man skulle kunna tro att jag blev trött på nudlar i Afrika men det är snarare tvärtom, jag var lite hungrig och snokade i skåpen för att se vad jag kunde sno ihop och hittade ett paket kycklingnudlar som halkat bakom. Men hurra! Jag träffade Mary igår. Hon bjöd mig på middag på Itsu i Canary Wharf, mycket trevligt. Vi åt alldeles för mycket men man kan ju det med sushi utan att bli för mätt. Efteråt gick vi till Pizza Express för ett glas vin och mycket snack. Vi pratade om sånt där som verkligen BETYDER något och det var mycket trevligt. Jag älskar samtal som blir ”djupa” och man verkligen koncentrerar sig på ett ämne och analyserar det! :-)Vi pratade bland annat om terapin som jag har börjat. Jag har ju bara gått en gång så det fanns ju inte så mycket att diskutera än, men jag berättade om psykologen och hur jag upplevt henne och sånt där. Nu har tvättmaskinen stannat så jag ska fortsätta med hushållssysslorna! Kanske skriver mer sen om jag hinner/orkar. (Chansen är dock liten, senaste numret av Psychologies har kommit och jag är halvvägs igenom min bok och den är alldeles för bra, ”Perfect Match” av Jodi Picoult. Har du inte läst något av henne ska du göra det! Om du bara läser en bok i år, låt det bli en Jodi Picoult bok! Trust me!)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards