Direktlänk till inlägg 5 februari 2007

Kulturchock

Av Vilhelmina - 5 februari 2007 00:18

Det är lite av en kulturchock att komma hem faktiskt. Jag satt vid datorn häromkvällen och gnällde för mig själv för att jag var törstig. Det tog mig säkert en timme innan jag kom på att jag kunde gå ut i köket och tappa upp ett glas vatten ur kranen… Eller som härommorgonen när jag vaknade och behövde gå på toa. Jag låg och vred mig en halvtimma innan jag kom på att jag inte behövde kliva över Jules, snubbla över ficklampan och trampa på skorna, ramla ut ur ambulansen, snubbla över tältpinnar och slutligen hitta den så kallade toaletten där det stank av avföring och inget lyse. Lyxen att kunna gå på toa och sen gå och lägga sig igen utan att vara klarvaken är underbart. Annars har jag varit väldigt trött den här veckan. Jobbet har varit ok, min chef har varit i Indien och det har gett mig tid att gå igenom alla papper, hans kalender och bli varm i kläderna igen. (Dock har jag tappat all typing skills, jag skriver fel, missar ord, slänger om bokstäver och är rent allmänt väldigt dålig på att skriva. Ge mig en mobil och jag kan knappa ett långt meddelande med mina tummar!)På kvällarna har jag kommit hem, lagat mat och sedan rasat i säng, utan att passera soffan. Det är inte så att jag jobbar så himla hårt nu och under Afrikaresan slappade vi, nej, snarare tvärt om, men jag är ovan vid att sitta framför datorn och jag är ovan vid pappersjobb! Ria kom över på middag i Fredags. Hon hade köpt mat till oss när vi kom hem som stod på mattan utanför dörren, bless her! Hon har också passat ett par av våra blommor så jag hämtade dem idag. Hektisk vecka framför mig; på Tisdag ska jag till psykologen för att ta tag i Henrik’s död, (äntligen! Jag kom att tänka på honom i lördagskväll och tårarna rann. Det är fortfarande ett öppet sår.) sedan på Onsdag ska jag träffa Mary och på Torsdag bästa Linda. Nästa helg kommer Polly, Ambassadören’s dotter över på middag. Hon bor normalt i Geneva men är hemma i London ett par veckor och vi bjöd över henne på middag. Hon ska ner till Mali igen till den där förlossningskliniken som hon har byggt upp och vi ska se om vi kan få ihop lite grejer som hon kan ta med sig. Hon behöver baby scales och Mark ska kolla med sjukhusen här om de kan donera något.Anyway, time for sova nu. Natti natti.

 
 
Ingen bild

Bonita

5 februari 2007 12:09

Visst är det ibland märkligt lätt att anpassa sig och "glömma" sånt man kunnat och vetat i hela sitt liv....

 
EvaP

EvaP

5 februari 2007 12:23

Jag var utan tvättmaskin i 2,5 vecka - vilken lycka när den var ok igen i fredags! Vardagslycka stora mått.

Annars vill jag säga att du är så jäkla duktig, Vilhelmina! Du är så duktig.

http://monkeytoys.com/evasfotodagbok

 
sabina

sabina

5 februari 2007 19:46

Vill bara säga tack för att vi fick följa din resa via nätet. =)

http://smexit.se/ord

 
Ingen bild

Vivi

6 februari 2007 12:23

Bonita, javisst! Det ar precis som att lara sig allt igen! :-) Jag oopnar lador och utbrister "Jamen ar det HAR den ar!" och hittar nagot som jag inte ens kom ihag att jag hade!

EvaP, ja, jag vet vad du menar. 2,5 vecka later inte sa lange men tvatt blir berg om man inte kor nagra maskiner har och dar i veckan. Och tack for dina varmande ord. Just duktig ar inte hur jag kanner mig, men det kanns bra att hora det!

Sabina, My pleasure! Jag funderade mycket pa vilka som laste och varje gang jag uppdaterade undrade jag hur det jag skrev skulle tas emot. Normalt sett har man ju tillgang till dator och kan lasa kommentarerna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vilhelmina - 11 maj 2007 22:52

Jag tror det här var sista inlägget på Bloggagratis förresten. Jag är så less på att tjafsa med redigering av inläggen och jag är övertygad om att jag kommer välja en av de andra två.     Min gissining är att det blir wordpress så bokmärk den. Vi se...

Av Vilhelmina - 11 maj 2007 22:45

Någon som minns kåljärparna man fick i skolan? Jag tyckte faktiskt om dem, och när jag såg att Mark tagit ut köttfärsen ur frysen tänkte jag att jag skulle göra det ikväll. Jag googlade kåljärpar när jag kom hem eftersom jag inte hade en susning hur ...

Av Vilhelmina - 8 maj 2007 21:58

Jag svängde ihop ett paket snabbnudlar, precis sådana som vi åt så gott som dagligen i Afrika och guud vad de smakade ambulans! Jag fick direkt visioner om stranden i Sidi Ifni, Marocko. Det var soligt, Mark och Jules sprang ner till stranden och jag...

Av Vilhelmina - 6 maj 2007 14:42

Jag fick ett tips av söta Lena att Wordpress är en bra dagbokstjänst. Jag registrerade mig där och första intrycket var att det var lite fippligt och bökigt, men efter en stund fick jag grepp om vad allt var och den känns väldigt bra. Bättre än Blogg...

Av Vilhelmina - 6 maj 2007 13:36

Efter Lena's tips på Blogger om Wprdpress har jag precis registrerat en domän där http://vilhelmina.wordpress.com/ för att se om de är bättre än Bloggagratis och Blogger. De har en facility som jag gillar; man kan lägga till flera undersidor med ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards