Alla inlägg den 19 december 2006

Av Vilhelmina - 19 december 2006 19:00

Idag startar grupp ett sin resa mot Afrika… Jag skulle ha haft BBC på imorse, tydligen skulle BBC breakfast filma från den officiella starten i Hyde Park. Nå, jag hade inte tid, här har varit ett fasligt tempo sen 6.30 imorse då jag klev upp. Jag har idag klarat av följande:• fem tvättar och torkat dem och hängt undan• packat det mesta av mina kläder för Afrika, • packat alla underkläder, • packat alla badrumssaker, • bränt två skivor med mp3'or till bilen, • fixat petflaskor i vissa blommor och • plockat ihop resten som ska få bo hos en granne, • beställt euro från Thomas Cook, • gått till apoteket och lämnat in ett recept, • hämtat upp ett paket, • postat ett annat paket, • hämtat malariamedicinen, • postat ytterligare ett till paket och • städat hela marsvinsrummet - uhhuuuu det finns inga marsvin hemma längre! De är i Wales!! Allt detta med en bultande huvudvärk - malariapillren som vi hade gav enorma biverkningar i form av huvudvärk och yrsel. Det känns som om jag festat HÅRT kvällen innan... Därför var jag iväg till apoteket idag för nya malariapiller. Nu är jag ca 1400:- fattigare. Men det är det värt för att slippa huvudvärk hela resan! Dock har jag redan betalat närmare 500:- för den första omgången malariapiller. Poo!! Men det är klart, alternativet är ju inte så lockade det heller… Malaria är inte min favoritsjukdom direkt…! Nu ska jag slänga in en skinka i ugnen och skura hela köket under tiden den grillar sig.

Skapa flashcards