Alla inlägg den 6 december 2006

Av Vilhelmina - 6 december 2006 14:31

Nu har mamma och pappa åkt. De kom i Fredags och stannade över helgen, mycket trevligt. Vi åt lunch på mitt jobb på Fredagen eftersom de inte kunde åka direkt hem; Mark hade jobbat nattskift och snusade sött. (Det visade sig sen att han inte alls snusat sött utan farit runt i lägenheten och städat, men det är en annan femma!)På lördagen och söndagen gick de upp tidigt och åt frukost nere hos Jose i Morden. Mark och jag sov! Under dagen pulade vi med Ambulansen, rensade bland allt vi ställt fram för att avgöra om vi ska ta med det eller inte, bar ut saker såsom konserver, matlagningsredskap och liknande. Mark har gjort diverse andra jobb som jag tyvärr inte kan återberätta eftersom jag inte har en susning om vad han gjort! Mamma och jag åkte ner till Tesco en sväng så att hon fick känna på hur det är att åka i Ylva. "Oj vad lågt man sitter" sa mamma. Hon är ju van vid pick-upen och det är klart att då är Ylva väldigt låg...! "Nästans om corvetten!" jo, precis, hon är ju mer en sportbil liksom! *** På Henrik-fronten är det inte så mycket nytt. Just nu är det väntan. Jag har skickat in alla papper till advokaterna (både för the grant of probate och the conveyancing for the flat) och mäklaren sa att köparen har fått sitt mortgage offer och att hennes advokat skulle skriva till min advokat för några ytterligare frågor. Förhoppningsvis kommer the grant of probate igenom i mitten av December så att köpet kan avslutas under December alternativt i Januari medan jag är Afrika. Jag har ju redan skrivit på kontraktet så det borde vara ok. Sen när jag kommer hem så måste jag betala av skulderna och sen kan jag ge kvarvarande pengar till Henrikäs föräldrar. *** Det är massor jag egentligen vill dokumentera och skriva ner, men jag är alldeles för trött och stressad för att lyckas få ner något. Hemma är det bara afrika afrika afrika och på jobbet är det bara get ready before holiday, get this done before Xmas, get that done before Mayumi starts, get ready before hoooooliday!!!! :-)Så, mina kära vänner, det blir inte mer än såhär i dagens uppdatering. Sorry!

Skapa flashcards